Kasvata verkkosivujesi myyntiä ja tuloksia konversio-optimoinnilla

Kuinka paljon kävijöitä poistuu sivuiltasi tekemättä tilausta tai tarjouspyyntöä? Tiedätkö, mitä pitäisi muuttaa, jotta konversioasteesi* kasvaisi? Unohda arvailu, me analysoimme ja testaamme sivustosi perusteellisesti ja parannamme tuloksiasi ratkaisuilla, jotka perustuvat testattuun tietoon.

* Konversioaste = niiden kävijöiden osuus, jotka tekevät jonkin toivotun asian, esim. tilaavat tuotteen tai pyytävät tarjouksen.

Kuinka paljon konversioasteen korottaminen kasvattaisi verkkosivustosi tekemiä tuottoja?

Merkitse alle sivustosi liikennemäärä, yhden asiakkaan tuotto ja säädä konversioastetta.

Kävijöitä kuukaudessa

Yhden konversion tuotto

Konversioprosentti

%

Tuottoarvio

Käyttäjätestien avulla myyntitunneli kuntoon

Käyttäjätestit kertovat, miten tärkeimmät elementit onnistuvat keräämään huomiota, missä ihmiset klikkailevat ja kuinka sivuja luetaan. Näiden tietojen avulla voimme raivata esteet myyntitunnelisi edestä ja parantaa käytettävyyttä.

A/B-testaamalla ratkaisut perustuvat tietoon

Parhaat käytännöt kantavat vain tietyn matkaa. Varmimmin voit kasvattaa tuloksiasi A/B-testaamalla vaihtoehtoja (esim. vaihtoehtoisia sisältöjä, asetteluita, kuvia, jne.), jolloin tiedämme täydellä täydellä varmuudella, mikä kasvattaa ja mikä ei kasvata konversiotasi. 

Puhuttele kohderyhmääsi ja kiteytä viestisi oikein

Ovatko potentiaaliset asiakkaasi tietoisia ongelmasta, jonka palvelusi ratkaisee? Tuntevatko asiakkaat ongelman, mutta eivät sinun palveluasi? Mitkä ovat ne kipukohdat, jotka palvelusi ratkaisee paremmin kuin muut? Selvittämällä kohderyhmiesi intressit voimme kiteyttää viestisi ja puhutella asiakkaitasi oikein.

heatmap

Klikkauslämpökartta kertoo mitä elementtejä kävijät klikkaavat ja paljastaa sivujen ongelmakohdat.

Käyttäjätestit auttavat löytämään verkkosivujesi ongelmakohdat ja kiinnostavimmat kohteet

Kiinnittävätkö otsikkosi kävijöiden huomion? Klikkaavatko ihmiset elementtejä, joita haluat heidän klikkaavan? Erottuvatko call to action-elementit tarpeeksi?

Mittaamalla kävijöiden klikkauksia ja lukukäyttäytymistä verkkosivuilla voimme muodostaa lämpökarttoja, jotka paljastavat mahdolliset ongelmakohdat ja ns. kuumat kohdat sivuillasi. Tietojen avulla voimme poistaa mahdolliset häiriötekijät myyntitunnelin tai tilauksen edestä ja ohjata kävijöiden huomiota oleellisimpiin asioihin.

A/B-testien avulla saat täyden varmuuden siitä, mikä kasvattaa ja mikä ei kasvata konversioastettasi

Hyvät käytännöt kantavat verkkosivun vain tiettyyn pisteeseen asti. Tarjoamme täyden palvelun A/B-testauksen, joka sisältää designin, copyn ja implementoinnin. Yksinkertaisimmillaan A/B-testaus tarkoittaa, että:

  • valitaan sivu, jonka suorituskykyä halutaan parantaa
  • määritellään mitattavat tavoitteet, esim. ostotapahtuma, lomakkeen lähetys tai vaikkapa videon katsominen
  • luodaan valitusta sivusta vaihtoehtoinen tai useampi versio 
  • testataan sivuja toisiaan vastaan, jolloin osalle kävijöistä näytetään alkuperäinen ja osalle vaihtoehtoinen versio
  • voittaja on se, jonka konversioaste on suurempi (esim. 95% luottamustasolla). Voittaja voidaan ottaa sivustolla heti käyttöön.
ab-testaus
ab-testin-tulos

A/B-testauksessa osalle kävijöistä näytetään vaihtoehtoinen versio sivusta. Voittaja on se, jolla on parempi konversioaste.

Lisää myyntiä ja konkreettisia tuloksia konversio-optimoinnilla

Kävijöistä ja isosta markkinointibudjetista ei ole hyötyä, jos tuloksia ei synny. Konversio-optimoinnilla varmistat, että mittaat oikeita tuloksia (esim. tilaukset, yhteydenotot tai rekisteröitymiset) ja saavutat mahdollisimman korkean konversioasteen eli tulosprosentin.

Suunnittelemme sivustosi sisällön, toiminnallisuuden ja ulkoasun sellaiseksi, että mahdollisimman moni kävi tekee haluamasi toimenpiteen. Parannamme konversioprosenttia mm. käyttämällä selkeä käyttöliittymää, vähentämällä häiriötekijöitä, huomioimalla mobiilikäyttäjät ja testaamalla vaihtoehtoisia otsikoita, tekstejä ja ulkoasuja.

Konversio-optimoinnin sisältö

  • Käyttäjätestaus (heatmaps, eye tracking) ja käyttöliittymän heuristinen analyysi
  • Käyttöliittymän parannukset häiriötekijöiden ja esteiden poistamiseksi.
  • Ulkoasun optimointi: kognitiivista kuormitusta vähentävät tekijät, painotukset, call to action-elementtien erottuvuus jne.
  • Tekstien kiteyttäminen ja tulosten kannalta tärkeimpien asioiden nostaminen esille
  • Vaihtoehtoisten sivujen luominen ja A/B-testaus, voittajan käyttöönotto ja tulosten raportointi

ASIAKKAITA, JOTKA OVAT LUOTTANEET AMMATTITAITOOMME DIGIMARKKINOINNISSA

hsy
kirena
rastor

Amrop Finland

Lovia Collection

Piuha Works Oy

Sähköposti: info@piuha.fi
Puhelin: 050 348 5779

 

Avoimet kurssit osoitteessa:

Technopolis Innopoli 1
Tekniikantie 12, Espoo

Postiosoite

Piuha Works Oy
Keskustie 23
09120 Karjalohja

Y-tunnus / VAT ID
2352896-7 / FI23528967

 

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous konversio-optimoinnista

Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian!

 
 

Laskutus- ja peruutusehdot

Kurssivahvistus: Lähetettyäsi ilmoittautumisen saat sähköpostiisi automaattisen kurssivahvistuksen, jossa on tarkat tiedot kurssista. Kurssi järjestetään, mikäli sille ilmoittautuu vähintään vähintään 4 henkilöä. Jos osallistujien minimimäärä ei täyty, lähetämme peruutuksesta erikseen ilmoituksen viimeistään viikkoa ennen kurssipäivää.

Laskutus: Kurssivahvistuksessa pyydetään toimittamaan haluttu laskutusosoite (verkkolasku, posti tai sähköposti). Laskun maksuaika on 14 pv ja lasku lähetetään aikaisintaan siinä vaiheessa, kun kurssille on saatu minimimäärä osallistujia.

Peruutusehdot: Osallistumisen voi peruuttaa maksutta, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen info@piuha.fi, jolloin peruutus kuitataan ja mahdollisesti maksettu kurssimaksu palautetaan. Myöhässä saapunut peruutus katsotaan peruuttamatta jääneeksi kurssiksi, mutta kurssille voi ilmoittautujan sijaan osallistua joku toinen henkilö. Peruuttamatta jääneestä kurssista laskutamme kurssimaksun täysimääräisenä.

 

×