Klikkauslämpökartta kertoo mitä elementtejä kävijät klikkaavat ja paljastaa sivujen ongelmakohdat.
Käyttäjätestit auttavat löytämään verkkosivujesi ongelmakohdat ja kiinnostavimmat kohteet
Kiinnittävätkö otsikkosi kävijöiden huomion? Klikkaavatko ihmiset elementtejä, joita haluat heidän klikkaavan? Erottuvatko call to action-elementit tarpeeksi?
Mittaamalla kävijöiden klikkauksia ja lukukäyttäytymistä verkkosivuilla voimme muodostaa lämpökarttoja, jotka paljastavat mahdolliset ongelmakohdat ja ns. kuumat kohdat sivuillasi. Tietojen avulla voimme poistaa mahdolliset häiriötekijät myyntitunnelin tai tilauksen edestä ja ohjata kävijöiden huomiota oleellisimpiin asioihin.
A/B-testien avulla saat täyden varmuuden siitä, mikä kasvattaa ja mikä ei kasvata konversioastettasi
Hyvät käytännöt kantavat verkkosivun vain tiettyyn pisteeseen asti. Tarjoamme täyden palvelun A/B-testauksen, joka sisältää designin, copyn ja implementoinnin. Yksinkertaisimmillaan A/B-testaus tarkoittaa, että:
- valitaan sivu, jonka suorituskykyä halutaan parantaa
- määritellään mitattavat tavoitteet, esim. ostotapahtuma, lomakkeen lähetys tai vaikkapa videon katsominen
- luodaan valitusta sivusta vaihtoehtoinen tai useampi versio
- testataan sivuja toisiaan vastaan, jolloin osalle kävijöistä näytetään alkuperäinen ja osalle vaihtoehtoinen versio
- voittaja on se, jonka konversioaste on suurempi (esim. 95% luottamustasolla). Voittaja voidaan ottaa sivustolla heti käyttöön.
A/B-testauksessa osalle kävijöistä näytetään vaihtoehtoinen versio sivusta. Voittaja on se, jolla on parempi konversioaste.
Kävijöistä ja isosta markkinointibudjetista ei ole hyötyä, jos tuloksia ei synny. Konversio-optimoinnilla varmistat, että mittaat oikeita tuloksia (esim. tilaukset, yhteydenotot tai rekisteröitymiset) ja saavutat mahdollisimman korkean konversioasteen eli tulosprosentin.
Suunnittelemme sivustosi sisällön, toiminnallisuuden ja ulkoasun sellaiseksi, että mahdollisimman moni kävi tekee haluamasi toimenpiteen. Parannamme konversioprosenttia mm. käyttämällä selkeä käyttöliittymää, vähentämällä häiriötekijöitä, huomioimalla mobiilikäyttäjät ja testaamalla vaihtoehtoisia otsikoita, tekstejä ja ulkoasuja.
Konversio-optimoinnin sisältö
- Käyttäjätestaus (heatmaps, eye tracking) ja käyttöliittymän heuristinen analyysi
- Käyttöliittymän parannukset häiriötekijöiden ja esteiden poistamiseksi.
- Ulkoasun optimointi: kognitiivista kuormitusta vähentävät tekijät, painotukset, call to action-elementtien erottuvuus jne.
- Tekstien kiteyttäminen ja tulosten kannalta tärkeimpien asioiden nostaminen esille
- Vaihtoehtoisten sivujen luominen ja A/B-testaus, voittajan käyttöönotto ja tulosten raportointi
Tutustu myös muihin hakukonemarkkinoinnin palveluihimme
Konversio-optimoinnin lisäksi teemme tuloksellista digimarkkinointia muun muassa hakukoneoptimoinnin ja Google Ads -mainonnan keinoin. Olemme moninkertaistaneet asiakkaidemme verkkosivujen kävijämäärät ja tuplanneet myynnin.
Jos haluat oppia tekemään digimarkkinointia myös itse, tutustu yrityksille räätälöityihin koulutuksiin sekä avoimiin kursseihimme!
Ota yhteyttä ja pyydä tarjous konversio-optimoinnista
Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian!