Google Analytics -jatkokurssi
Analytics-jatkokurssilla syvennytään monipuoliseen tapahtumaseurantaan ja konversion ymmärtämiseen & parantamiseen
- Klikkausten seuranta: kuinka tärkeitä linkkejä, nappeja ja muita elementtejä klikataan
- Tiedostolatausten seuranta
- Konversioseurannan asettaminen tapahtumiin, kuten linkkien klikkauksiin ja tiedostolatauksiin
- Lomakkeiden seuranta: ongelmakohtien selvittäminen ja korjaaminen (esim yhteydenotto-, tarjouspyyntö- ja tilauslomakkeet)
- Tapahtumaseuranta ilman koodaamista: Google Tag Manager
- Konversio-optimointi: sivumuutosten A/B-testaaminen kertoo varmuudella, mikä parantaa konversiota ja mikä ei
- Konversioon johtaneiden polkujen syvempi ymmärtäminen: kuinka monta vierailukertaa edeltää konversioita
- Kuinka hakukoneet, sosiaalinen media ja mainokset ovat avustaneet konversioissa
- Hotjar-työkalun esittely: sivuston käyttö, klikkaukset, skrollaukset ja lomakkeiden täyttö
Koulutukseen osallistujat saavat 6 kk käyttöoikeuden laajaan oppimateriaalitietokantaamme, johon sisältyy myös 1 kk sähköpostituki.
Kenelle: Analyticsin perusteet hallitseville (ks. Analyticsin tehokas peruskurssi), jotka haluavat seurata sivuston käyttöä yksityiskohtaisesti ja syventää Google Analytics -osaamistaan.
Kesto: 1 päivä (klo 9-16)
Paikka: Espoo, Otaniemi
Hinta: 495 € + alv 25,5%
Hintaan sisältyy lounas, aamukahvi ja kattava sähköinen kurssimateriaali
Lisätiedot: Jesse Kivialho, p. 050 46 123 46 / info@piuha.fi
Ilmoittaudu Google Analytics - jatkokurssille
Kursille on vapaita paikkoja!
"Kurssi antoi lisää itseluottamusta omaan työhön ja paljon vinkkejä sivuston kehittämiseen. Erittäin hyvät kurssimateriaalit laajasta aihepiiristä. Intensiivinen kurssi, jota voi lämpimästi suositella!”
– Osallistujan palaute Hakukoneoptimointi ja Google Analytics -kurssilta
Google Analytics -jatkokurssin ohjelma
Monipuolinen tapahtumaseuranta
- Klikkausten seuranta: miten tärkeät linkit, tilausnapit, sosiaalisen median jakonapit ja muut klikattavat elementit onnistuvat keräämään klikkauksia
- Miten parantaa heikkoa klikkausprosenttia
- Seuraa, kuinka tiedostoja todellisuudessa ladataan
- Google Tag Manager ja tapahtumaseuranta ilman koodausta
- Tapahtumien asettaminen tavoitteiksi, eli tapahtumat ja konversioseuranta
Lomakkeiden seuranta ja ongelmien korjaaminen
- Kuinka lomakkeesi, kuten yhteydenotto-, tarjouspyyntö- ja tilauslomakkeet konvertoivat
- Lomakkeiden ongelmakohtien paikantaminen: lomakkeissa vietetty aika ja pahimmat poistumiskohdat
- Hotjar-työkalun käyttö mm. lomakkeiden parantamiseksi
Konversion parantaminen (konversio-optimointi)
- Sivumuutosten ja vaihtoehtoisten sivujen A/B-testaaminen: mikä todellisuudessa parantaa konversiotasi ja mikä ei
- Testattuun dataan perustuvia vinkkejä konversion parantamiseksi
Konversioihin johtaneet reitit ja markkinointikanavat
- Kuinka monta vierailua on edeltänyt konversioita (vierailijat käyvät sivustossa yleensä useita kertoja ennen varsinaista osto-, tilaus- tai rekisteröitymistapahtumaa)
- Selvitä, kuinka kauan ihmisillä vie aikaa konversion syntymiseen
- Konversioihin johtaneet reitit: kuinka hakukoneet, sosiaalinen media ja mainokset ovat avustaneet konversioissa