Google Analytics -koulutus: Tehokas Analytics-peruskurssi
Opi tulkitsemaan ja hyödyntämään web-analytiikkaa tehokkaasti
- Opi mittaamaan, kuinka verkkosivut onnistuvat tavoitteissasi: kuinka sivusi tuottavat esim. tilauksia, tarjouspyyntöjä, uutiskirjeen tilauksia, asiakasliidejä jne.
- Ymmärrä analytiikan keskeiset mittarit (sessiot, käyttäjät, poistumiset, konversiot)
- Opi analysoimaan, kuinka hyvin sivut palvelevat yleisöäsi: tunnista ja korjaa ongelmakohdat
- Tutki ja vertaile liikennettä valitsemillasi aikajaksoilla
- Segmentoi liikennettä esim. maan, kaupungin tai liikenteen lähteen mukaan
- Tunne liikenteesi lähteet (hakukoneet, linkit, sosiaalinen media, ym.) ja seuraa kehitystä eri kanavilla
- Orgaanisen hakuliikenteen ymmärtäminen: asemasi hakukoneissa, brändiin liittyvä ja brändiin liittymätön hakuliikenne
- Määrittele sivustosi tavoitteet ja seuraa tuloksia tarkasti eri lähteistä
Google Analytics -koulutukseen osallistujat saavat 6 kk käyttöoikeuden laajaan oppimateriaalitietokantaamme, johon sisältyy myös 1 kk sähköpostituki.
Kenelle: Kaikille, joka haluavat oppia Google Analyticsin perusteet ja hyödyntää web-analytiikkaa markkinoinnin tarkkaan seurantaan ja liiketoiminnan kehittämiseen datan perusteella.
Kesto: 1 päivä (klo 9-16)
Paikka: Espoo, Otaniemi (tarvittaessa etäkurssi)
Hinta: 495 € + alv 25,5%
Hintaan sisältyy lounas, aamukahvi ja kattava sähköinen kurssimateriaali
Lisätiedot: Jesse Kivialho, p. 050 46 123 46 / info@piuha.fi
Ilmoittaudu Google Analytics -koulutukseen:
Tehokas Analytics-peruskurssi
Kursille on vapaita paikkoja!
"Kurssi antoi lisää itseluottamusta omaan työhön ja paljon vinkkejä sivuston kehittämiseen. Erittäin hyvät kurssimateriaalit laajasta aihepiiristä. Intensiivinen kurssi, jota voi lämpimästi suositella!”
– Osallistujan palaute Hakukoneoptimointi ja Google Analytics -kurssilta
Google Analytics -koulutus – kurssipäivän ohjelma
Google Analytics -analytiikan perusteet
- Google Analytics -hallinta (tilit, käyttäjät, roolit)
- Mittareiden ymmärtäminen: sessiot, sivukatselut, käyttäjät, poistumisprosentti ja konversioprosentti
- Tietojen suodattaminen; suodata esim. oman organisaatiosi vierailut kävijäanalytiikasta
- Kävijöiden segmentointi esim. sijainnin tai liikenteen lähteen mukaan
- Tarkastelun aikajakson valinta
- Kaavioiden tyypin vaihtaminen
- Toissijaisten mittasuhteiden käyttö analyyseissä
- Ajastetut sähköpostiraportit ja oikopolkujen käyttö
Liikenteen lähteet: kuinka vierailijat ovat löytäneet sivuille
- Liikenteen lähteet: liikenne hakukoneista, sosiaalisesta mediasta, muista verkkosivustoista ja suora liikenne
- Orgaanisen hakuliikenteen analysointi: hakulauseet, sijoitukset hakukoneissa, sisääntulosivut ja hakuliikenteen kehitys
- Google Search Consolen käyttöönotto ja linkitys Analyticsiin
- Brändiin liittymätön hakuliikenne ja brändiin liittyvä hakuliikenne: kuinka sivut löydetään hakusanoilla, jotka eivät suoraan sisällä yrityksen tai tuotteiden nimeä
Yleisö ja käyttäytyminen – kuinka hyvin sivut palvelevat yleisöäsi
- Demografiatiedot: esim. ikä, sukupuoli, sijainti ja yleisön kiinnostuksen kohteet
- Kävijöiden laitteet: desktop-tietokoneet, mobiililaitteet ja tabletit
- Kuinka tulkita yleisön käyttäytymistä ja ongelmakohtien indikaattorit
- Heikosti toimivan sivun tunnistaminen ja korjaaminen
Konversioseuranta: tavoitteiden määrittely ja tulosten mittaaminen
- Minkälaisia tavoitteita eli konversioita on järkevää ja mahdollista mitata
- Tavoitteiden luominen ja muokkaaminen Google Analyticsissä
- Konversioiden seuranta: kuinka hyvin sivusto onnistuu sille asetetuissa tavoitteissa
- Erilaisten konversiotyyppien ymmärtäminen (sivut ja tapahtumat)